Enhver virksomhed kommer i situationer, hvor man må sige farvel til personaler - frivilligt
eller ufrivilligt. Her handler det om at ledelsen er klar i koderne – og handler med respekt,
høj grad af etik og på et oplyst grundlag.
En fyring af faglige/kvalitetsmæssige årsager bør i hovedsagen aldrig komme helt bag på
en medarbejder! For så har lederen ikke gjort sit hjemmearbejde kvalificeret nok gennem
året og årene.
Links:
[1] http://lprofil.dk/udvikling-i-krisetider/den-gode-afviklingsproces-en-manual/forste-trin-redningsmuligheden/forste-tri
[2] http://lprofil.dk/udvikling-i-krisetider/den-gode-afviklingsproces-en-manual/andet-trin-dialog-om-konsekvenserne/andet
[3] http://lprofil.dk/udvikling-i-krisetider/den-gode-afviklingsproces-en-manual/tredje-trin-opsigelsen/tredje-trin-opsige
[4] http://lprofil.dk/udvikling-i-krisetider/den-gode-afviklingsproces-en-manual/fjerde-trin-udmelding-til-organisationen
[5] http://lprofil.dk/udvikling-i-krisetider/den-gode-afviklingsproces-en-manual/femte-trin-at-hjaelpe-den-opsagte-godt-vi
[6] http://lprofil.dk/udvikling-i-krisetider/den-gode-afviklingsproces-en-manual/sjette-trin-soge-at-bevare-kontakten-%E2%80%93-om